Sweet home Alabama - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Stanzi Stuijt - WaarBenJij.nu Sweet home Alabama - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Stanzi Stuijt - WaarBenJij.nu

Sweet home Alabama

Blijf op de hoogte en volg Stanzi

23 Januari 2014 | Verenigde Staten, Livingston

Olla people,

Daar zitten we dan, al bijna twee weken in het ´helse´ Alabama, Livingston. Neehoor, gekheid, ik heb ook heel veel leuke dingen meegemaakt.
Het begon allemaal met het afscheid nemen op schiphol van paps en mams, ik moest ze loslaten voor de komende 5 maanden. Nadat ze vooral vorig jaar veel voor mij hebben gedaan, aangezien ik niet meer naar school ging, veel toernooien ver weg speelde en veel trainde. Maar dit is wel de weg naar zelfstandigheid zeggen ze. Plus ik had iets voor ogen waar ik al zo´n anderhalf jaar mee bezig was.
De reis was heel lang, vliegtuig in vliegtuig uit. Ik heb nu denk ik in mijn leven al meer vliegtuigen genomen dan bussen. In New York even een nachtje in een hotel doorgebracht. Leerde een Chinees meisje kennen die ook een nachtje moest doorbrengen. Wij kregen van al dat reizen wel een beetje honger dus gingen eten bestellen. Na een half uur kwam een een of andere Mohammed dit brengen. Nou het was werkelijk niet te ketsen! Toch zou je denken wat kan je nou fout doen aan een paar wraps, moet niet zo moeilijk zijn opzich. En dan de nacht in het hotel, in mijn eentje, ijskoud en precies 4 uur geslapen, 'Welkom Jet leg'.
Wat vliegtuigjes verder, waren we de volgende dag aangkomen in Birmingham. Coach haalde me op. Allemaal goed geregeld. Hij had gelijk even de campus geshowd, maar kon alleen de volgende dag vrij weinig van herrinneren, aangezien het nogal donker was.

De volgende dag stond er gelijk een training op de planning. Tot mijn grote verassing spelen ze het hele jaar door buiten.....?!! Het aangezien het 5 dagen per week windkracht 10 is, is dat helemaal shit. Maargoed we moeten er maar mee dealen. Ook lekker dat ik de eerste training 1 min te laat was, omdat ik de tennisbanen niet kon vinden haha en ja hoor de Amerikaanse mentaliteit; 60 trappen rennen, hoppa.. Lekker begin dus.

Maandag is mijn schoolrooster in elkaar gezet. Ik mocht zelf kiezen welke vakken en aangezien iedereen tegen mij zei dat het niveau University in Amerika erg laag lag, dacht ik ‘mwua’ laten we wat moeilijkere vakken kiezen. Mijn vakken zijn als volgt:
- Sociology
- Psychology
- History of Western Civilization
- Pecalculus Algabra.
Moet te doen zijn zou je denken. Nou nee dus, ik zit nu al bijna twee weken op school en ik begrijp er serieus nog geen ene fluit van..... Ik zit wel in de klas, maar als het uur voorbij is, heb ik er vrij weinig opgestoken. Dat wordt dus nog wat..... Aangezien zelfs wiskunde Chinees voor mij is...

Ook is het best moeilijk voor mij dat ik de enigste ‘Dutchie’ ben van heel Livingston. Natuurlijk heb ik mijn tennisteam waarmee ik train iedere dag. Maar toch heb je ook een leven buiten die trainingen. Gelukkig is mijn roommate vanaf gisteren ingetrokken, dus heb ik al iets meer gezelligheid en ga ik veel met een Duitse jongen om die ook een ‘Freshie’(eerste jaars) is maar ook heb ik al wat mensen leren kennen via school. Verder over mijn team. Het herenteam is met 8 guys en wij zijn met 8 meiden. We hebben heel veel internationals, dus als we spelen hoor je gevloek in 8 verschillende talen, dat is wel grappig. Het jammere aan het team is wel dat er veel relaties zij. Wel 5 van mijn team zijn met een jongen uit het andere team. Hoe verzin je het zou ik bijna zeggen, ook allemaal verschillende nationaliteiten zitten bij elkaar. Niks voor mij dit. Ik focus me hier gewoon lekker op tennis en school (zover dat gaat) en af en toe een dikke party.
Over party’s gesproken. Ik heb de echte house party’s al meegemaakt hoor! Dikke shit! 250 mensen in je huis, allemaal dronken, paps en mams weg, één gekkenhuis dus. Als ik dit in Nederland doe zouden mijn ouders gek worden. En natuurlijk, zoals in films, kwam de politie. Gelukkig kon ik achterom weg glippen aangezien ik nog geen 21 ben en niet mag drinken.
Over iets meer dan een week begint de competitie tegen andere scholen al, excited!! Wel grappig dat ik tegen 4 scholen speel die mij recruit hadden, ik hoop maar dat ze me vergeten zijn.
De trainingen zijn verder best zwaar, iedere dag van 3.30-6.30 trainen. Waarvan eerste 2 uur tennis en daarna een uur conditie en gewichten enz. De trainingen zijn, moet ik eerlijk zeggen, heel anders dan bij Burgersdijk, waar ik normaal train. We krijgen hier weinig persoonlijk technisch advies, we moeten gewoon heel veel ballen slaan en ook vooral tegen elkaar. Gelukkig hebben we wel 2 keer in de week individuele training, een ballenkanon die we kunnen pakken wanneer we willen en de fitness waar we onbeperkt in kunnen. Maar 3 uur achter elkaar trainen is best pittig moet ik eerlijk zeggen. Wel grappig is dat iedereen elkaar oppept, dus met de conditie training als we moeten touwtje springen bijvoorbeeld hoor je; Come on girls, Let’s go boys of go for it. We zijn één team en iederen pept elkaar dan op, dat ik heel iets anders dan als je alleen privé traint haha. De ochtend trainingen zijn voor nu nog even afgelast, wat ik opzich niet heel erg vind. Het kan hier s’ochtends -10 zijn. Veel te koud dus om te trainen. Wat betreft het weer is het heel raar en afwisselend. S’ochtends en s’avonds kan het heel koud zijn en s’middags is het soms 19 graden, slaat nergens op dus..
Trouwens ik heb de eerste ‘Rednecks’ gespot, jaja, ze ziten ook bij mij op school. Rare lui dat zeg...
Ik denk dat ik maar is ga afsluiten, wat ik moet me even gaan voorbereiden op de training. Voor nu take care.
Adios Amigosssssssss xxxxxx
Stanzi

  • 25 Januari 2014 - 19:45

    Mams:

    Hoi, wijffie, onwijs leuk te lezen hoe de ontwikkelingen zijn.
    Ik kan het mij voorstellen in de ijskoude ochtenden het verlangen naar je warme bed!!!!,
    het is wel heerlijk zo de hele dag te dagdromen....tennis...tennis...een groot feest.
    Ik hoop dat het lukt met je maatjes daar.

  • 26 Januari 2014 - 16:08

    Karin:

    joh meissie
    wat enorm veel indrukken heb je te verwerken. soms moeilijk en soms heel erg leuk, naar wat ik lees.
    Vind dat je t heel sterk verwerkt , je blijft jezelf en geen meeloper. Goed dat jezelf weet wie je bent.
    Wat een rare temperaturen daar zeg,
    kun je beter smorgens en savonds leren . krijg je het warm van hahahah
    Jij begint al aardig Amerikaans te lullen, maar ik zeg gewoon DOEI.
    hoop dat je tijd hebt om te schrijven , zodat we veel van je droom mogen meemaken
    doeidoei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanzi

Op college tour in Amerika. Om precies te zijn aan de University of West Alabama, Livingston. Ik ga hier de komende tijd mijn wedstrijden proberen te winnen voor deze school, daarnaast zal ik ook een studie beginnen. Iets met Sport management/economie.

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 903
Totaal aantal bezoekers 8807

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 21 Mei 2016

Tennisavontuur in Amerika

Landen bezocht: